Monday, September 10, 2012

My New Collection of Chicken Soup Series...

Salam sejahtera semua...salam Syawal (sempat lagi nak habiskan beraya ni...(^_^)

Last week, on Wednesay...I was planning to duduk diam2 dekat rumah and siapkan chapter yang masih berbaki...apabila tiba2 encik husband secara tiba2 suruh siap2 dan temankan beliau ke program apa benda entah khas untuk BUMITRA iaitu persatuan travel agensi bumiputera..or something like that hehe (nampak beno malas nak ambik tau)

Okay...ke mana dan apa saya buat sepanjang hari itu, saya akan tulis dalam entry lain khas nak story new findings yang agak mengujakan saya hari itu.

Disebabkan encik husband sudah 'curi' masa saya sehari suntuk dan tak dapat study...macam biasa lah wife beliau yang materialistik ini mesti akan tanya: "Kalau temankan...abang nak belanja apa?".

Sambil ketawa2...sempat beliau berkata: "Okay, **** (panggilan rahsia di rumah...yang pasti tidak menggelikan telinga yang mendengar, tapi saje nak rahsia jugak...hehe) nak makan apa? Nak makan kat mana?" sempat beliau berkata: "Materialistik betul bini aku"

Jawab saya: "Tak kiralah materialistik ke apa...janji dapat makan sedap dan free..." hik hik (*_^)

Setelah berkaw-tim dengan beliau...akhirnya habis program beliau bawa saya ke Alamanda, Putrajaya...sebab saya rasa nak makan Nando's dan mahu ke MPH cari buku baru...

Akhirnya...petang itu saya dapat buku baru yang sangat best, ini dia:

Chicken Soup for the Mother of Preschooler's Soul...sambil membaca sambil makan Natas (Portuguese Egg Tart kot...) buat mengubat jiwa yang confuse dalam membesarkan tiga anak2 di peringkat prasekolah.

Buku ini menambahkan lagi koleksi Chicken Soup Series saya...sebelum ni saya pernah bercerita tentang siri buku feveret saya ni. Sila lihat entry INI ye kawan-kawan :)

Banyak sangat kisah2 menarik yang buat kita senyum sendirian (^_^)

Nanti next time share antara kisah2 best dalam buku ni ye...til then, salam sayang muah muah.

No comments:

Post a Comment