Monday, November 14, 2011

Sad Love Story: Kisah Saya

Assalamualaikum. Salam dinihari.
(Amaran: Sila baca entry ini sambil mendengar lagu mendayu2 di bawah itu...supaya anda boleh feel! Heh...)
Waktu di desktop saya menunjukkan angka 1.36 pagi.
Saya tak berniat nak memasukkan apa2 entri hari ni...
Tapi...
Sebaik saja terjumpa semula satu drama Korea yang pernah saya tonton lewat tahun 2006...
Arghh...
Rasa terpaksa jugak post entry ni di malam2 buta.

Drama Korea ini bertajuk Sad Love Story atau Sad Sonata.
Disiarkan di TV2 jam 6 petang (klu xsilap) setiap hari Isnin-Khamis.
Dengar je tajuknya....dh boleh agak ceritanya
Memanglah sedih dan tragis yang amat sangat.
Dan lagu temanya menusuk kalbu saya...

Waktu itu saya sedang sarat hamil anak sulung saya: Wifaq.
Sering pula ditinggalkan sendirian kerana suami kerap outstation.
Jadi setiap petang...pulang dari ofis sambil2 merehatkan minda dan tubuh yang dah mula2 sakit2 kerana due sudah dekat...
Termenonton drama ini sejak episod pertama.

Bila Wifaq lahir...rupanya saling tak tumpah hero drama Korea tersebut.
Dan cuba dengar tangisannya...
Orang2 yang mendengarnya akan kata tangisan Wifaq akan buat orang lain menangis sama. (masa kecik saja. Dah besar ni dengar dia menangis rasa nak hadiahkan penampar saja..hohoho)
Tak tau nak describe macam mana...
Inilah kesannya duk menangis tiap2 hari menonton drama tersebut. Hewhewhew.


Benci betullah.
Sebab terjumpa video clip lagu ini mood saya jadi caca merba malam ini.
Lain kali saya nak dengar dan lihat perkara2 yang ceria saja.
Saya terkenang kisah2 lama sebetulnya...
Dan ada antara mereka yang jd sebahagian dari masa silam saya itu..
Adalah rakan saya di Facebook kini.
Kami tidak pernah membincangkan kisah silam...tetapi sesekali kenangan itu datang juga.
Boleh agak ke apa maksud saya with those "kenangan silam"?
Lupakan sajalah.
Saya tidak pernah punya mana2 teman istimewa selain suami saya sekarang...ketika zaman anak dara saya.
Tapi biasalah...ada usikan2 dan lamaran2 nakal...
Yang terpaksa saya ketepikan kerana saya hanya boleh memilih satu.
Dan prinsip saya tidak akan menyerahkan hati kepada banyak orang...
Itulah kisahnya.

Ada insan yang saya tolak itu...
Saya tak pasti hati beliau yang sebenarnya tapi...beliau sudah jadi somebody sekarang.
 Beberapa tahun lalu, ketika saya masih lagi 'single',
Saya tak tahu bila masanya beliau berkahwin...tapi pada suatu malam saya bermimpi berjalan2 dengan beliau...(padahal dalam realiti beliau hanya menyukai saya dari jauh..dan bertanya khabar saya melalui rakan2)
Perjalanan kami sangat jauh..menyusuri hutan dan belukar, jumpa sungai...ada jalan berbatu2...jumpa banyak kotak2 (namapun mimpi)

Beliau kata: "Setakat ini saja kita boleh bertemu...sebab lepas ini saya ada tanggungjawab lebih berat menanti saya".
Dalam pertemuan akhir itu, beliau menangis....(tapi saya cool saja~nampak sangat la aku ni hati batu!)

Esoknya, pagi2...saya dapat perkhabaran dari seorang rakan bahawa isteri beliau telah selamat melahirkan bayi perempuan.
Tak tau kenapa tapi semacam ada perasaan pedih di hati saya.
Pedih tapi gembira bagi pihak beliau.
Lepas itu...saya tidak mengikuti lagi perkembangan beliau.

Hendak saya coret di sini: Beliau terlalu sempurna pada mata saya dan semua gadis.
Dengan tubuh yang tinggi lampai, paras rupa yang tampan, kehadiran beliau jadi buruan siswi.
Semua orang kenal beliau...kerana beliau merupakan seorang pensyarah.
Saya menolak beliau kerana saya fikir beliau bukan untuk saya.
Walaupun semua orang memuja beliau...saya tetap rasa beliau bukan untuk saya.
Jadi saya telah menolak beliau...
Dan selepas itu...salam saya pun tidak bersambut lagi.
Isterinya sekarang adalah yang paling layak utk beliau: sama cantik sama padan.

Hidup saya kembali sepi.
Dan selepas itu barulah saya bertemu dengan pemilik hati saya sekarang.
Iaitu bapa kepada anak2 saya :)

(Apa yang aku melalut tengah2 malam2 ni...ini semua penangan lagu Korea...grrrr...)
Bencinya!!!!!
Nak publish ke tak nak..







1 comment:

  1. puan2..
    gelak guling2 sy bace entri nih..
    mule2 tuh da sy0k..
    paling xtahan bab yg last tuh..
    hehehe~

    puan..
    penah tengok cite 1 liter of tears?
    super duper sedey meleh2 tahu..
    itu cite k0rea pertama sy..
    sila tengok kalo nk rase betapa berharganya hidup ini~
    have a try!

    ReplyDelete