Thursday, April 4, 2013

..Kerana Sebiji Kuini

Salam alaik...Salam Jumaat.

Status hari ni saya copy je status yang saya post di wall facebook...disebabkan terlampau rajin....hikss



"Salam Jumaat (^_^)..

Ini buah kuini yang sedang berbuah lebat di depan rumah saya. Dah berpuluh orang jiran menegur betapa lebatnya buah ini...termasuklah pagi ini seorang Uncle berbangsa Cina menegur: "woaaaa you punya pokok sangat cantik...itu hari bunga lebat...".

"Uncle tau itu air zam2? Saya siram air zam2 sebab tu buahnya lebat..." (Jiran depan rumah pun ada tanam pokok sama tapi belum rezeki berbuah)

Uncle mencium sebiji buah. "Huiii banyak sedap oo bau dia".

Saya: "Takpe saya bungkuskan utk uncle..nanti dh masak saya hantar rumah uncle. Uncle duduk hujung sana kan?".

Uncle: "Aiya banyak terima kasih aaa....". Kemudian beliau tanya saya tak kerja ke? I said I am on study leave. Rupanya anak beliau pun tgh buat PhD tp sgt susah nak concentrate sbb bekerja dan ada anak kecil...believe me, I understand the situation.

#Nikmat perpaduan...nikmat keamanan...bukan setiap hari istimewa, tetapi carilah sesuatu yang istimewa dalam setiap hari. Perkara2 kecil pun bisa membuat kita bahagia jika kita pandai menghargainya.....(^_^)
— di Teratak buruk@home sweet home."

No comments:

Post a Comment