Tuesday, May 31, 2011

Spaghetti Meatballs Bolognaise: Bukan Resipi Baru...tetapi...

Salam alaik.

Entry kali ni bukanlah nak beri resipi baru..tetapi sekadar improve apa yg sudah ada dan status halal setiap produk yang saya gunakan.

Sebelum itu, ini lunch saya dan anak2 hari ini setalah tak tahu apa nak di masak. Beberapa hari ini saya kurang mood untuk mengasapkan dapur.


Ini Spaghetti Meatballs Bolognaise versi saya....ada bahan lain yg saya tambah iaitu: Sos Lada Hitam, Sedikit Lada Hitam kisar dan Sos Cili Thai. Bahan2 asas yang lain adalah seperti biasa: Sos Spageti Prego, Spageti, Bawang Merah dan Bawang Putih. Dan semua yang saya gunakan Insya Allah HALAL.

 Saya guna yang perasa Selasih dan Bawang Putih

 Bahan2nya....

 Yang ni saya beli di Az Zain Shah Alam. Buatan Muslim...tapi cap Halal Jakimnya di bahagian bawah...


Emak saya kata bila tambah Sos Lada Hitam, Bawang Merah, Bawang Putih, Sos Cili Thai dan Lada Hitam kisar...jadi extra sedap daripada biasa. Mungkin ada pun boleh cuba. Silakanlah ye!



No comments:

Post a Comment