Monday, June 13, 2011

Jika Belum Berkahwin: Bersyukurlah...

Assalamu Alaykum...

Sepatutnya saya menyambung entry Korea Part II. Malangnya mood tidak mari...yg dtg adalah mood untuk menulis perkara lain.

Biasanya saya mengupdate entry jam 12 malam ke atas. Sambil menaip tesis..membaca artikel..jenguk2 FB dan blog orang lain (ada beberapa blog yg saya xpernah miss menjenguk...), kadang2 datang idea untuk mencoret sesuatu di blog ini..

Tahu apa terlintas di kepala saya malam ini? 
Jam sudah menjangkau 2.30pagi. Usia saya bakal mencecah angka 31 bulan November ini. Jika saya masih belum berkahwin (hanya jika...) agak2nya apa yg saya lakukan sekarang ye? Sedang berdengkur dengan aman agaknya.

Akhir2 ini saya asyik terfikir mengenai sukarnya hendak istiqamah dgn amalan2 sunat yg sering dilakukan ketika zaman bujangan dulu. Kadang2, baru menyelak sehelai dua Al~Ma'thurat...sudah kedengaran suara si kecil menangis. Akhirnya dibatalkan niat dan Al~Ma'thurat ditutup semula. Esok pagi, perkara yg sama juga berlaku. Jika saya masih anak dara...adakah ibadat saya konsisten dan sempurna?!
Sekarang..hendak Tahajud dan sunat Dhuha pun ikut sempat. Kadang2 xsempat berdoa anak sudah sujud sama depan sejadah. Harap ibadat saya diterima Allah...

Buat mereka yg seusia tetapi masih belum ketemu jodoh...
Bersyukurlah...
Anda punya banyak kelebihan dari segi masa dan tenaga untuk menyempurnakan ibadat. Buatlah selagi terdaya sebelum waktu itu berlalu pergi...
Anda punya banyak waktu untuk tidur, rehat dan masa untuk diri sendiri...
Bujang di usia ini bukan sesuatu yang patut dikeluh kesahkan...

Sebenarnya mata sudah mengantuk...
Sekejap tadi berlari menyusukan Nehal...tapi kembali ke komputer untuk menyudahkan kerja
Beginilah saya: Kurang tidur, kurang rehat...
Harap Allah membalasnya dengan kejayaan yang manis dan diberkati...

Sampai jumpa lagi!








 

2 comments:

  1. hehehe..terima kasih...xsempat nk tulis banyak2. thanx for being my true follower

    ReplyDelete